پیام اول امام راحل در تسلیت فاجعه 17 شهریور 57

(وبشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انالله و اناالیه راجعون اولئك علیهم صلوات من ربهم و رحمت و اولئك هم المهتدون).
وقتی شما را ای فرزندان عزیز اسلام خداوند متعال تسلیت می دهد‚ آیا باز هم محتاج به تسلیتید خداوند عزوجل می فرماید: بشارت بده صبر كنندگان را‚ كسانی كه هر مصیبتی می بینند به حساب خدا تحمل می كنند و می گویند ما همه برای خدا خلق شده ایم‚ برای خدا زندگی می كنیم و وقتی بمیریم از بین نمی رویم بلكه به سوی خدای مهربان برمی گردیم. صلوات و رحمت خدا برایشان‚ اینها هستند كه به آرزوی انسانی رسیده اند.
معذلك من به نیابت حضرت ولی عصر امام زمان (علیه السلام) به همه مسلمانان جهان مصیبت چهارم شوال سال 98 ق (17 شهریور) را خاصه به خانواده های داغدار تسلیت می گویم و در عین حال تبریك و خدا شاهد است مصطفای من تنها آن نبود كه سالش نزدیك است‚ بلكه همه به خاك و خون كشیده های حادثه شوال مصطفاهای من بوده اند.
من این استقامت را و این فیض شهادت را كه خداوند متعال نصیب فرزندام فرمود به پدران و مادران و همه بستگانشان تبریك می گویم و چنین كشته شدنی كه افتخار دارد‚ بزرگترین آرزوی منست‚ و شاید نزدیك باشد.
اما فرج و پیروزی حق بر باطل از آن نزدیك تر است و از این پس جا دارد كه همه كارهای خود را تعطیل كنیم‚ نه برای همیشه كه به همین زودی ظالم جبار سرنگون می شود. در باز كردن مغازه ها و كارخانه ها عجله نكنید. در تقویت روحیه و ایمان كسانی كه ضعیف اند بكوشید كه روزی دست خداست. چند روز تعطیل كسب و كار برای رضای خدا كسی را از گرسنگی نمی كشد. عزت و ثروت دست خداست. از مرگ نترسید كه حیات و ممات به دست خداست. تعطیل را ادامه دهید كه فرج نزدیك است.
روح الله الموسوی الخمینی
منبع: صحیفه نور